סל הקניות שלי

האוטומציה עובדת בשבילך

המחסנאי מטפל במחסן, איש השיווק משווק את המוצרים, אנשי המכירות מוכרים אותם, המנכ"ל מנהל את הכול וכן הלאה – בכל עסק יש חלוקת תפקידים די ברורה. ומה עושה המחשב? נו, מה שעושים כיום מחשבים. מה מחשבים עושים? מסתבר, שעם אוטומציה, אפשר להוציא מהם הרבה יותר. סיפור לקוח מעניין, ממחיש זאת:
נשבר לי!
לא, זה לא שם של שיר טורקי קורע לב. באמת נשבר לו! ללקוח שלנו, מנכ"ל של חברה לשיווק דיגיטלי וקידום אתרים.
– מה? מה קרה? ספר, אולי אני יכול לעזור?
– יש לי הרבה חשבוניות להוציא כל חודש. זה לוקח יותר מדי זמן ומעכב דברים אחרים שחשוב לי לעשות. החלטתי לקצץ בדברים השוטפים האלה ונראה לי שעם החשבוניות חייב להיות פתרון יותר טוב.
– צודק!
– ידעתי
– אז בוא ונדבר
– באתי. יהיה קפה?
– אפילו קפה. עליי.

יש פתרון
נפגשנו לכוס קפה ולשיחת עומק על האתגר (מבחינתו. מבחינתנו, האמת, זה לא מי יודע מה מסובך). זה היה עוד מקרה אופייני, של מנכ"ל שחוק, שכורע תחת נטל התפעול השוטף של העסק, אשר פשוט לא משאיר לו די זמן לדברים החשובים. אבל גישת ה"חייב להיות פתרון", מהווה מפתח רב עוצמה לפריצת דרך. זה תמיד חשוב. את זה היה לו ועם זה הוא הגיע אליי. אז הפשלנו שרוולים ויצאנו לדרך. בעזרת Airtable, אפיינו את בסיס הנתונים שלו. במהלך כל חודש, כל הזמנות העבודה, הריטיינרים ועוד, יוזנו לתוך המערכת החדשה. בכל פתיחת לקוח חדש לחברה, הפרטים יסונכרנו אוטומטית עם Invoive4U (שרות הפקת החשבוניות שאיתו הוא עובד). בסוף כל חודש, הוא יעביר לנו את כל ההזמנות (בין אם אלה מאמרים שיווקיים, דפי נחיתה, עיצוב באנרים או כל דבר אחר) ונרכז אותם עבורו לחשבונית אחת. משמעות הדבר היא למשל, שבמקום שורה אחת לכל דף נחיתה, הוא יקבל ריכוז של כל הדפי הנחיתה בשורה אחת. שורה אחת, בקליק אחד!

תוצאות בשטח
המנכ"ל המרוצה, יודע עכשיו מראש כמה כסף ייכנס לו בסוף החודש. מתשתיות המחשוב שלו ובכלל מהאפשרויות שעולם המחשוב מציע לו, הוא מפיק כעת יותר תועלת. אבל החשוב ביותר – השגנו עבורו בדיוק את מה שהוא רצה במקור: במקום להשקיע שעות של עבודה סביב החשבוניות, מנכ"לנו החביב עושה זאת כיום בתוך שניות.

ומה הוא עושה עם כל הזמן שהוא חסך? לומד לגלוש.

ובשורה התחתונה
המסקנה פשוטה, רבותיי: רוצים גם? זה פשוט! דברו איתנו.
גלישה, שופינג, צניחה חופשית – מה תעשו עם זמנכם החופשי שתרוויחו, זה כבר תלוי בכם.
כמובן, הוורקוהולים יכולים להשקיע אותו גם בעסק עצמו – לקידום יוזמות חדשות, צמיחה, הבאת לקוחות חדשים וכן הלאה. תמיד יש מה לעשות.

אולי יעניין אותך גם...